Přihlášení do účtu

Na této stránce najdete odpovědi na všechny nejčastější otázky, které se v souvislosti s přihlášení na internetbanking účet od ČSOB mohou vyskytnout. Samotné internetové bankovnictví najdete na oficiálních stránkách banky na adrese https://ib24.csob.cz/. Stěžejním tématem je bezpečnost – dozvíte se, jaké heslo zvolit i jak postupovat v případě nechtěného zablokování vašeho účtu. Rozebereme si i další bezpečnostní postupy, které by měl každý uživatel znát.

Přihlášení na internetbanking účet od ČSOB

ČSOB nabízí dva způsoby přihlášení do internetového bankovnictví a to pomocí identifikačního čísla a PINu. Tuto kombinaci lze ještě doplnit zasíláním SMS klíče, který dále zesiluje zabezpečení přístupu na samotný internetbaning. Druhým způsobem je přihlášení pomocí certifikátu na čipové kartě. Další text bude věnován především prvnímu způsobu, který využívá většina lidí, ale lehce se zmíníme i o přihlášení pomocí klientského certifikátu.

První přihlášení a volba PINu

Vaše první přihlášení do internetbankingu ČSOB se nebude nijak lišit od všech dalších, službu totiž není nutné nijak aktivovat a ani nemusíte měnit při prvním přihlášení své heslo, resp. PIN. Při přihlášení tak pouze zadáte identifikační číslo, které obsahuje 8 čísel a PIN, jehož délka je 5 znaků. Tyto údaje jste obdrželi od banky při zřízení vašeho účtu. Přes internetbanking můžete kdykoliv provést změnu svého PINu, jeho kombinaci banka nijak nespecifikuje, jen varuje před použitím PINu, který by měl jakoukoli v souvislost s vámi nebo vašimi blízkými. Další podrobnosti ke zřízení služby pak najdete i v části elektronického bankovnictví.

Bezpečnost zvýší přihlašovací SMS

Změnu PINu banka doporučuje minimálně jednou ročně. Přihlášení můžete ještě doplnit o SMS kód, tuto možnost si zvolíte při zřizovaní služby. V případě, že máte mobilní telefon, který podporuje zasílání šifrovaných SMS (dozvíte se u vašeho operátora), můžete se přihlašovat i pomocí nich. Platnost SMS kódu je 10 minut a je jednorázový, při každém přihlášení vám tak přijde nový jedinečný kód v délce 9 znaků. V momentě, kdy zadáte všechny potřebné údaje, jste již přihlášení do internetového bankovnictví.

Zablokovali jste si přístup na internetbaking?

Zablokovat si internetbanking se vám může podařit V případě, že zadáte 3× po sobě špatný PIN nebo pokud zadáte 5× špatně SMS klíč. Pro odblokování služby budete muset navštívit některou z poboček ČSOB, stejně tak jako v případě, že svůj PIN zapomenete.

Jak používat certifikát na čipové kartě

Druhou možností jak je možné se do internetbankingu přihlásit, je pomocí tzv. klientského certifikátu. Ve zkratce to znamená, že od banky dostanete čtečku (vypadá podobně jako vaše platební karta), do které zasunete certifikát a pro přihlášení do internetového bankovnictví ho potvrdíte PINem. Výhodou je, že se do vašeho účtu nedostane nikdo, pokud nebude mít fyzicky u sebe tyto náležitosti, což se na druhou stranu může stát i nevýhodou. V současnosti tohoto způsobu přihlášení využívá jen malá část lidí, což je i pro vás signálem, že přihlašování pomocí klientského čísla a PINu, je také bezpečnou možností za předpokladu, že budete dodržovat základní bezpečnostní opatření. Samotném políčku pro přihlášení najdete v pravém horním rohu přímo na úvodní stránce a nijak se neliší od přihlašování se pomocí uživatelského jména a hesla.

Potvrzení plateb

Stejně jako máte možnost volby způsobu pro přihlášení, i zde máte na výběr ze dvou možností. Pravděpodobně budete ale využívat potvrzení plateb či změny nastavení pomocí SMS klíče, který obdržíte na svůj mobilní telefon. Ale pozor, platnost tohoto klíče je omezena na 10 minut, poté se kód stává neplatným a vy si musíte nechat vygenerovat nový. Druhou možností je potvrzení pomocí elektronického podpisu, který je vygenerován z klientského certifikátu a musí být ještě potvrzen PINem. Ať už používáte kterýkoliv způsob, potvrzení transakce se nevyhnete.

Nechávejte si zasílat informace o vašich účtech a kartách

Banka ČSOB vám umožňuje nechávat si zasílat aktuální informace a to pomocí e-mailu nebo SMS. Vy si můžete vybrat mezi opravdu velkým množstvím nastavení. Přehled můžete mít o pohybech či zůstatcích na účtech, o transakcích provedených platebními kartami, o investicích či o spoření a dalších. Můžete si dokonce zvolit čas, ve kterém vám budou SMS zasílány nebo číslo mobilu či e-mailovou adresu. Podrobnosti k tomuto se dočtete i na stránkách ČSOB v sekci Internetbanking 24.

Co ještě přispívá ke zvýšení bezpečnosti bankovnictví?

Samozřejmostí je šifrovaná komunikace mezi bankou a vámi, která zabrání aby mohl vaši komunikaci kdokoliv odposlechnout. K dispozici máte čas a datum vašich přihlášení za poslední měsíc, takže si můžete kdykoliv zkontrolovat, že nikdo jiný se k vašim účtům nedostal. V případě, že byste s internetových bankovnictvím nepracovali déle než 20 minut, dojde k jeho automatickému odhlášení, tak aby se nestalo, v případě že se vzdálíte od počítače nebo se zapomenete odhlásit, že se k vašemu účtu dostane někdo jiný.

Jak již bylo dříve zmiňováno, máte možnost si nastavit limity k platební kartě, ale kromě toho si můžete navolit i limit pro internetové bankovnictví a to ve dvou formách, týdenní a denní limit. Tento limit pak zabrání provést transakce za vyšší částku než jste si stanovili v součtu za všechny platby za den či týden. Pokud vás téma bezpečnosti zajímá a osud vašich peněz vám není zcela lhostejný, doporučujeme si na závěr přečíst i souhrnný článek o bezpečnosti elektronického bankovnictví a platebních karet.

Tagy: čsob internetbanking přihlášení do účtu