Vstup na účet

Raiffeisenbank poskytuje ke každému ze svých účtů pokročilé elektronické bankovnictví, které svými možnostmi uspokojí i ty nejnáročnější klienty. Nese název e-Konto a přihlásit se do něj můžete na oficiální internetové adrese rb.cz. Vstup na účet je specifický v tom, že nabízí hned několik možností přihlášení odstupňovaných podle síly zabezpečení na mobilní, osobní a internetový klíč. My si teď každý z nich detailně vysvětlíme, rozebereme a ukážeme si i příklady jejich použití.

Vstup na účet eKonto na adrese RB.cz

Raiffeisenbank používá několika různých způsobů pro přihlášení na svůj internetbanking, což poznáte hned v momentě, kdy na jejich internetových stránkách kliknete na odkaz vstup na účet. Musíte si vybrat, jakým způsobem se chcete přihlásit, aby se vám zobrazila přihlašovací stránka. Máte na výběr z eKonto Mobilní klíč, e-Konto Osobní klíč, eKonto Internetový klíč, RB Internetbanking a náhled účtu, poslední dva způsoby jsou však určeny pro firemní zákazníky, což není na první pohled patrné a může být matoucí. Vy se však nejspíše budete přihlašovat pomocí mobilního klíče. Seznam všech účtů, ke kterým je tento internetbanking poskytován, pak najdete přímo na hlavní stránce účtů eKonto a Raiffeisenbank.

Přihlášení pomocí mobilního klíče

Zde RB dále ještě rozlišuje Mobilní elektronický klíč SIM Toolkit a Mobilní elektronický klíč SMS. Rozdíl mezi těmito dvěma způsoby je v tom, že u prvního musíte mít mobilní telefon, který podporuje SIM Toolkit (což zjistíte u vašeho operátora), který umožní posílání šifrovaných SMS, v druhém případě jsou zasílány klasické SMS. První přihlášení probíhá stejně jako kterékoliv další. Pro přihlášení musíte zadat klientské číslo, které dostanete od banky při založení účtu a kliknete na odkaz autentizační kód, který obdržíte na mobil.

Využít lze i šifrované SMS

V případě vstupu na účet pomocí šifrovaných SMS budete po jeho zadání rovnou přihlášení do internetového bankovnictví RB, protože zadáváte PIN (BPIN určený k vašemu mobilu) abyste zprávu mohli přečíst. Pokud se přihlašujete pomocí klasické SMS, musíte kromě hesla z SMS zadat ještě I-PIN (4 čísla), který obdržíte stejně jako klientské číslo od banky, PIN si přes internetbanking můžete následně změnit. Pokud byste SMS kód nezadali do 10-ti minut od doručení, museli byste si nechat poslat nový.

Banka ve svých podmínkách uvádí, že jste povinni si měnit svůj I-PIN, alespoň jednou za 3 měsíce, vzhledem k tomu, že se jedná vždy o 4 číslice, není nutné volbu PINu dále specifikovat až na to, že by samozřejmě neměla být žádná spojitost mezi vámi a vašim PINem.

Vstup na účet pomocí osobního a internetového klíče

V případě, že byste se chtěli u na eKonto přihlašovat pomocí osobního klíče, obdržíte od Raiffeisenbank malý přístroj, který vypadá jako kalkulačka a PIN. Pro přihlášení zadáte klientské číslo a autorizační kód, který si necháte vygenerovat pomocí tohoto přístroje. Pro každé přihlašování si tak generujete nový kód, který z přístroje získáte po zadání přiděleného PINu. Přihlašování pomocí internetového klíče již nyní není možné a je tam ponechané jen pro klienty, kteří se takto ještě přihlašují. Tolik tedy k samotnému přihlášení, další podrobnosti ohledně bezpečnosti pak najdete v bezpečnostním desateru bankovního uživatele, kde je toto téma rozebráno podrobněji.

Zablokování internetového bankovnictví a jak postupovat dál

K zablokování elektronického bankovnictví dojde, pokud při vstupu zadáte 3× špatně I-PIN. V případě, že I-PIN zapomenete, musíte požádat sami o blokaci a na základě písemné žádosti na pobočce nebo na oficiálních stránkách Reiffeisenbank vám pak v obou případech vydají nový I-PIN. Zatímco žádost o tento nový I-PIN můžete podat klidně i přes internet, nový PIN si z důvodu bezpečnosti musíte vyzvednout jedině na pobočce, kde lze ověřit vaši totožnost.

Každou platbu a nastavení je třeba potvrdit

Potvrzení platby nebo nastavení (banka používá pojmu certifikace) probíhá prakticky stejně jako přihlášení. Poté co kliknete na tlačítko certifikuj, dostanete na mobil heslo, které vepíšete do příslušného pole a potvrdíte I-PINem. Pokud použijete šifrovaných SMS tento I-PIN již zadávat nemusíte, protože jste zadávali PIN do svého mobilu. V případě osobního klíče, byste zadávali certifikační kód, který by vám vygeneroval váš přístroj. V každém případě však musíte vždy každou platbu nebo změnu nastavení zadanou přes RB.cz osobně jedním ze způsobů potvrdit, než nabyde platnosti.

Nechte se informovat o vše pohybech na svých účtech

Přes eKonto a jeho internetbanking si můžete aktivovat službu pod názvem Informuj mě, díky níž vám mohou chodit zprávy na e-mail nebo pomocí SMS vždy když dojde ke změně zůstatku, k očekávané platbě, při platbě kartou nebo o očekávaném inkasu.

Další prvky zvyšující zabezpečení

Pro zvýšení zabezpečení banka používá šifrování komunikace s vámi, kromě toho má nastavený časový limit pro automatické odhlášení, které je v tomto případě nastaveno až po půlnoci nikoliv po několika minutách, takže si dávejte opravdu pozor, že jste se z internetového bankovnictví řádně odhlásili. Samotný internetbanking nemá u Raiffeisenbank stanoveny žádné limity na vaše platby. Pokud však chcete, vždy si můžete libovolná omezení na manipulaci s vašimi prostředky nastavit. Nyní si již podrobně ukážeme, co vše internetové bankovnictví RB umí a co přes něj a hlavně jak, zvládnete zařídit.

Tagy: rb cz internetové bankovnictví, rb.cz vstup na účet mobilní klíč, www.rb.cz vstup na účet