Přihlášení na účet

Banka nabízí pro přihlášení do internetbankingu jediný způsob a to oblíbenou kombinaci pomocí přihlašovacího čísla a hesla, kterou u nás využívá většina bank. V případě, že by se vám zdálo toto zabezpečení nízké, je určitě dobré využít možnosti nechat si zasílat přihlašovací SMS na mobil, tak aby se nemohl na váš účet dostat nikdo jiný. Zasílání SMS je volitelné, nikoliv povinné, ale je určitě lepší této možnosti využít.

První přihlášení a volba hesla

Při zřízení účtu je vám hned zaslán e-mail od banky, který obsahuje jednorázové přihlašovací údaje s platností 30 dnů, během kterých se musíte přihlásit, jinak se údaje stanou neplatnými a vy si budete muset nechat vystavit nové. Tyto údaje budete potřebovat při prvním přihlášení, které můžete provést prakticky ihned. V tom případě, je vám ale k dispozici IB jen k nahlížení. Abyste mohli provádět jakékoliv operace, musíte vyčkat do podpisu Rámcové smlouvy. Pokud se budete poprvé přihlašovat, musíte na stránce pro přihlášení vyplnit jednorázové přihlašovací číslo a heslo, které jste obdrželi v e-mailu. A na váš mobil obdržíte SMS s kódem, tzv. mobilní klíč, který také vyplníte.

Po potvrzení budete vyzváni k vepsání svého nového hesla. Heslo si musíte zvolit tak, aby mělo délku minimálně 8, maximálně 14 znaků. Znaky nesmí být po sobě jdoucí (např. 1,2,3,..) a musí obsahovat alespoň jedno velké písmeno a číslici. Pro potvrzení vašeho nového hesla budete opět vyzvání k zadání nového kódu z SMS. Heslo si můžete následně kdykoliv změnit v IB, během 24 měsíců se ale nesmí opakovat stejné. Přihlašovací číslo si můžete ponechat nebo si jej také změnit v aplikaci IB. Pokud si ho chcete změnit, musíte si ho zvolit tak, aby obsahovalo 8 až 16 číslic a nesmí se jednat o číslice po sobě jdoucí nebo stejná čísla.

Po zadání nového hesla budete ještě vyzvání k tomu, abyste si zvolili možnost, jestli chcete pro přihlášení využívat přihlašovacích SMS nebo ne. Po potvrzení jste přihlášeni do internetbankingu. Další přihlašování již probíhá pomocí (nového) přihlašovacího čísla a nového hesla, případně spolu s SMS.

Zapomněli jste heslo nebo jej zadáváte špatně?

V případě, že byste zadali 3× po sobě nesprávné heslo, je aplikace asi na pět minut zablokována, v případě dalších třech špatných pokusů, je aplikace zablokována úplně a vy tak musíte pro odblokování navštívit pobočku banky nebo kontaktovat banku pomocí klientského centra na čísle 222 010 222. Přihlašovací údaje, které obdržíte, jsou pak platné po dobu deseti dnů. Stejným způsobem musíte postupovat i v případě, že zapomenete heslo.

Bez SMS se neobejdete

Pokud chcete provést jakoukoliv platbu nebo změnit některá nastavení budete muset využít pro potvrzení transakce SMS, kterou obdržíte na váš mobilní telefon. Autorizační kód, který v ní je má ale omezenou platnost, a to na dobu pěti minut. Vy jej proto musíte do této doby zadat, jinak se stane neplatným a musíte si nechat zaslat nový. V případě přihlašovacích SMS máte možnost, zda je chcete využívat nebo ne. Tyto potvrzovací SMS jsou ale povinné pro všechny a vypnout je nelze. Stejně tak i číslo, na které vám jsou zprávy zasílány, si nemůžete změnit v IB, ale musíte z důvodu bezpečnosti navštívit pobočku banky nebo jej změnit telefonicky pomocí Klientského centra, poté co si vás ověří.

Nechávejte si zasílat informace e-mailem nebo SMS

Pro všechny vaše běžné, spořicí účty a termínované vklady si můžete nechat zasílat upozornění a to buď na mobil formou SMS nebo na váš e-mail. Vy tak máte neustále přehled o vašich účtech. Pro váš komfort máte možnost si vybrat o jakých změnách chcete být informováni. Může to být v případě změny zůstatku na účtu, pravidelné zasílání zůstatku, v případě odchozí nebo příchozí platby. Zvolit si můžete jakoukoliv kombinaci. Stejně tak si můžete vybrat z široké nabídky nastavení upozornění vztahující se k vašim platebním kartám.

Další prvky zvyšující bezpečnost

Jak již bylo řečeno, můžete si zvolit výši vašich limitů pro platební kartu a to pro výběry z bankomatu, platby u obchodníků, platby z internetu nebo jejich celkový limit. Což je jeden z velice důležitých prvků bezpečnosti, vzhledem k tomu, že kartu nosíte stále u sebe a můžete ji ztratit nebo vám může být ukradena. U mnohých bank si můžete také zvolit limit pro platby z internetového bankovnictví, Equa bank toto však neumožňuje.

Naprostou samozřejmostí, kterou poskytuje každá banka a Equa bank není výjimkou je šifrovaná komunikace mezi vaším počítačem a bankou, tak aby nemohlo dojít k odposlouchávání vaši komunikace. V případě, že byste se vzdálili od počítače nebo ho využívali, ale nechali si internetbanking zapnutý aniž byste v něm pracovali, dojde k automatickému odhlášení. To slouží k tomu, aby se nikdo nepovolaný k vašemu účtu nedostal, pokud si zrovna někam odskočíte. Banka má ale tento limit nastaven na poměrně dlouhou dobu a to 30 minut.

Tagy: equabank internetové bankovnictví